SAMOPOUZDANJE I POTEŠKOĆE DJECE U UČENJU

Postoje dvije glavne odrednice samopouzdanja: osjećaj kako smo vrijedni ljubavi i osjećaj kako smo sposobni. Ako je školsko dijete stidljivo, prestrašeno, zatvoreno, iznimno tiho, pretjerano traži pažnju, ne odvaja se od vas ili je agresivno i hvalisavo, takvo dijete ne zna je li vrijedno ljubavi.

Ako je vaše dijete prestrašeno i odbija nove izazove, boji se uspjeha, lako se uznemiri zbog pogrešaka, nervozno je prije školskih ispita, perfekcionist je, pretjerano brine u školi ili ne piše domaću zadaću, takvo dijete sumnja u svoju sposobnost.

Slijede primjeri ponašanja koji ukazuju na to kako dijete nema dovoljno samopouzdanja. Ti su znakovi okarakterizirani kao indikatori/pokazatelji pretjerane kontrole i nedostatne kontrole.

Djeca s nedostatnom kontrolom najčešće će zatražiti pomoć pedagoga ili psihologa jer se njihovo problematično ponašanje ozbiljno sukobljava s mišljenjem roditelja ili učitelja ili i jednih i drugih. Dijete koje pokazuje pretjeranu kontrolu u ponašanju u većoj je opasnosti jer roditelji i odrasli nažalost vro često takav problem ne detektiraju na vrijeme jer djetetovi simptomi ne remete život odraslih.

POPIS POKAZATELJA NISKE RAZINE SAMOPOUZDANJA ŠKOLSKE DJECE

Pokazatelji pretjerane kontrole

Pokazatelji nedostatka kontrole

Stidljivost i povučenost

Agresivno dijete

Neobično tiho dijete

Ima redovite ispade bijesa

Odbija nove izazove

Hvalisavo je

Pretjerano ovisno o jednom ili oba roditelja

Redovito izostaje s nastave

Ima problema u druženju s drugom djecom

Odbija sudjelovati u radu

Pretjerano savjesno ili ravnodušno prema učenju

Često traži pomoć ili potvrdu za učinjeno

Bojažljivo ili plaho u novim situacijama

Često pita je li voljeno i željeno

Lako se uznemiri kad ga se dobronamjerno ispravi

Izbjegava nastavu iako riskira neodobrvnja roditelja

Jako se uznemiri kad ga se negativno ispravi

Okrivljuje druge za svoje pogreške

Sklono sanjarenju

Destruktivno je prema svojim i tuđim stvarima

 Pripremila: Mira Vukoja, profesorica pedagogije i psihologije