Postoje dvije glavne odrednice samopouzdanja: osjećaj kako smo vrijedni ljubavi i osjećaj kako smo sposobni. Ako je školsko dijete stidljivo, prestrašeno, zatvoreno, iznimno tiho, pretjerano traži pažnju, ne odvaja se od vas ili je agresivno i hvalisavo, takvo dijete ne zna je li vrijedno ljubavi.

Ako je vaše dijete prestrašeno i odbija nove izazove, boji se uspjeha, lako se uznemiri zbog pogrešaka, nervozno je prije školskih ispita, perfekcionist je, pretjerano brine u školi ili ne piše domaću zadaću, takvo dijete sumnja u svoju sposobnost.

Razgovor je najčešći i najvažniji oblik komuniciranja među ljudima. Sve što radimo u našoj vezi s djecom ima formu komuniciranja, i ne samo riječi, nego i boja tona, izraz lica ili govor tijela. Način našeg komuniciranja s djecom šalje poruke poštovanja, empatije i brige, ali isto tako može slati i suprotne poruke. Aktivnim slušanjem, poticanjem djece da govore o svojim osjećajima i korištenjem "pozitivnog" jezika djeci  dajemo do znanja kako nam se mogu povjeriti.

 

Razgovor prihvaćanja

Svaki čovjek ima tri različite etape u svome danu. Jedno je radno vrijeme, jedno je vrijeme spavanja, a vrijeme koje se nalazi između radnog vremena i vremena spavanja nazivamo slobodno vrijeme. Ljudi moraju raditi kako bi sebi osigurali primjeren život, moraju spavati kako bi stekli energiju za sate u kojima su budni, a potrebno im je i slobodno vrijeme kako bi se odmorili i uživali u aktivnostima koje vole. Francuski sociolog Dumazedier, a slično i pedagozi, npr. Previšić, definira slobodno vrijeme kao vrijeme izvan radnih obveza, obiteljskih dužnosti i fizioloških potreba, koje pojedincu ostaje za njegovo slobodno i samostalno odlučivanje i opredjeljivanje čime će se baviti. Sloboda izbora što će netko raditi je temeljno načelo u određenju slobodnog vremena.

Evo, dragi roditelji budućih prvašića i to ste dočekali. Vaš mali nemirko kreće u školu, a kao da ste mu još jučer mijenjali pelene. Velika ja to promjena za sve ukućane, a najveća za dijete. Sada ga čekaju nove obveze, svakodnevni rad, uspjesi, a ponekad i neuspjesi, problemi, ali i zadovoljstvo postignutim.

Kako pomoći djetetu da postigne što bolju kontrolu i ravnotežu između svega onoga što mora i što želi? Kako mu pomoći da pokaže svoje sposobnosti i da se dalje uspješno razvija?  Mnogo je to pitanja na koje odgovore ne znaju ni oni koji rade s djecom, a niti iskusniji roditelji s više đaka.

 

ZAŠTO?

Stranice

Prijatelji škole

MUP centrala
122; 036 383 111
Vatrogasci
123; 036 311 717
Hitna
124; 036 335 500
Grad Mostar
036 447 400
Grad. ljekarna
036 313 484
Taxi
1503,1506,1507
Pomoć na cesti
036 323 245
Zračna luka
036 350 212
Kolodvor zapad
036 348 680
Kolodvor istok
036 552 025

stanovnik